Sinemaya Yeni Bir Haykırışla “Yeniden Başlamak”

Son yıllarda argo, küfür, şiddet ve cinsel içerikli sinema filmlerinin popular hale gelmesi özellikle muhafazakar-mütedeyyin aileleri önemli ölçüde sinemadan uzaklaştırdı.

Bu kesimler ve tüm sinema sevenler için sinema dünyasına Eşref Ziya ile yeniden büyük dönüş yaşanacak gibi.

Senaristliğini ve başrolünü Eşref Ziya Terzi’nin, yapımcılığını ise damadı Ali Bulanık ile ortak firması olan A1 Catring firmasının üstlendiği “Yeniden Başlamak” filminin galası, 26 Aralık 2024 tarihinde yapıldı ve film 27 Aralık 2024 tarihi itibariyle vizyona girdi.

Öncelikle filmin galasına beni ve eşimi davet etme inceliğini gösteren Eşref Ziya Terzi ve Ali Bulanık Bey’e teşekkürlerimi iletmek istiyorum.

Eşref Ziya’nın ilk sinema filmi olan The İmam’dan sonra bu filmin nasıl bir yankı uyandıracağını, özellikle muhafazakar sinema izleyicilerinin bu filmi olacak olan ilgisini çok merak ediyorum.

Amatör bir sinema sever olarak film ile ilgili görüşlerimi belirtmek istiyorum.

Film, hafıza kaybı yaşayan gizemli bir adam, onu kurtaran iş adamı babası ile arası bozuk bir sokak dövüşçüsü ve meraklı bir gazetecinin hikâyesini anlatıyor. Bu üç karakterin yolları kesiştikçe, geçmişin sırları açığa çıkıyor ve her biri kendi içsel yolculuğuna çıkıyor.

 Yönetmenliğini Kemal Yıldız’ın yaptığı filmde, Eşref Ziya Terzi’ye Öykü Çelik ve Batuhan Ekşi eşlik ediyor. Öykü Çelik, filmde “Çiğdem” adlı bir gazeteciyi canlandırırken, Batuhan Ekşi ise “Sedat” rolüyle karşımıza çıkıyor.

“Yeniden Başlamak”, 2005 yılında gösterime giren “The İmam” filminin devamı niteliğinde olup, izleyicilere kendini bulma, geçmişle yüzleşme ve yeni bir hayata adım atma temalarını sunuyor.

Film, İstanbul’un tarihi semtlerinden Balat’ta çekilmiş ve güçlü temasıyla dikkat çekiyor. Eşref Ziya Terzi, filmle ilgili olarak, “Her insanın hayatının bir döneminde hayata tekrar başladığı, tekrar tutunduğu anlar vardır. Bu sinema filminde biraz da ona dokunmaya çalıştık.” şeklinde bir açıklama yapmıştır.

Eşref Ziya ayrıca bu sinema filminden kar amaçlı hiç bir beklenti içerisinde olmadığını, amacının bu sinema filminin maliyetini karşılaması durumunda bu bütçeyi yeni bir sinema filmi için kullanmak olduğunu ifade etmesi büyük alkış ve takdir topladı.

Eşref Ziya Terzi filmindeki karakterler, hem hikâyenin ilerleyişine hem de verilmek istenen mesajların derinliklerine katkı sunmayı başarmış durumda.

Karakterlerden Sedat rolündeki Batuhan Ekşi’nin filmin önemli bir bölümünde çok daha baskın bir karakter olarak öne çıktığını söylemek istiyorum. Bunda en büyük etkenin aynı zamanda filmin senaryosunu da yazan Eşref Ziya’nın kişiliğinden kaynaklanan mütevaziliğinin olduğunu düşünüyorum. Eşref Ziya, filmin başrol oyuncusu olmasına rağmen kendisini ön plana çıkarabilecek gereksiz sahnelerden uzak durmuş görünüyor.

Genel Karakter Dinamikleri

  • Filmin karakterleri, birbirinden farklı geçmişlere ve hayata bakış açılarına sahip olsa da, ortak bir noktada buluşuyor: Her biri hayatlarında yeni bir sayfa açmaya çalışıyor. Bu yolculuk, sadece bireysel değil, aynı zamanda toplumsal bir mesaj içeriyor: İnsan, ne kadar karmaşık ve zor bir süreç yaşarsa yaşasın, yeniden başlamak için bir fırsat bulabilir.
  • Filmde Sedat karakterinin İmam-Hatip mezunu olmasına rağmen babasının ve bir öğretmeninin baskıları sonucu neredeyse Müslümanlıktan çıkacak seviyeye geldiğini ifade etmesi eleştirel anlamda bir tartışmayı gündeme getirecek gibi görünüyor.

    Uzun yıllar sonra nihayet argosuz, küfürsüz, müstehcensiz, her an uygunsuz bir sahnenin çıkabilme tedirginliğini yaşamaksızın ailece bir sinema filmini seyretmenin bizler için ne kadar büyük bir nimet olduğunu yaşayarak anladık.

    Şahsım olarak özellikle muhafazakar kesimin böyle bir sinema filmine uzun süredir aç olduğunu düşünüyorum. Bu filmlerin arkasının gelmesi içinse mutlaka yüksek bir seyirci kitlesine ulaşması gerekmektedir.

    Muhafazakar kesimin sinemadan, edebiyattan, kültür faaliyetlerinden, resimden, şiirden bu denli uzak kalması kabul edilebilir bir durum değil.

    Ben Eşref Ziya’nın bu sinema filmi ile herkesin beğenebileceği, ailece izleyebileceği, argodan, küfürden uzak, halkın değerleriyle uyumlu, toplumsal ve vatansal konuları işleyen, yeniden büyük Türkiye’nin temellerinin atıldığı günümüz heyecan ve dinamizmine katkı sağlayacak, gençlerimizin imanlı, inançlı, kulluk görevlerini yerine getirmeye teşvik edici senaryo ve motivasyonlarını sağlayan yepyeni senaryo ve sinema filmlerinin önünü açacağına canı gönülden inanıyorum.

Eşref Ziya bu sinema filmi ile maddi ve manevi anlamda elinden gelenin en iyisini yapmış durumda.

Şimdi sıra sinema severlerde.

Lütfen bu filmi mutlaka seyredelim ve sosyal medyalarda paylaşarak destek olalım.

Bu filmin seyredilirliği ne kadar yüksek olursa yeni sinema filmleri için Eşref Ziya’ya o kadar güçlü motivasyon olacaktır.

Mustafa ÖZBAY

Ekonomist-CFO-Yazar